Tervetuloa Ihmemaahani

Tervetuloa Ihmemaahani

keskiviikko 26. marraskuuta 2014

Yllätyspaketti

 
Yllätyskirjeet ovat ihania. Mikä olisikaan ilahduttavampaa kuin saada postin tuomana jännittävä kirjepaketti. Meinasin kirjoittaa tähän että lapsen näkökulmasta, mutta aikuisillakin on kyllä oikeus innostua tällaisesta! Olen itse ollut sen verran onnekas, että olen elämäni aikana saanut paljon tällaisia yllätyspaketteja. Lapsena kun vietin jo kesälomaa mökillä ja äiti oli vielä töissä kaupungissa, sain mökille postilaatikkoon ihania kirjepaketteja, jossa oli sarjakuvalehtiä ja litra tuoreita herneitä. Ja mikä parasta, ihanat paketit eivät ole loppuneet aikuisiälläkään. Eikä muuten myöskään rakkaus tuoreisiin herneisiin! :)
 
Joskus olen saanut nimipäivänäni postissa kirjeen ystävältä, ja kirjeen mukana turkoosit korvakorut ja kaulanauhan. Olen saanut paketteja Australiasta ja Amerikasta, ja ihania paketteja Italiasta. Yksi tällainen Italian yllätys innosti minua kirjoittamaan siitä enemmänkin ja syntyi postaus mafiavapaata pastaa salvia-voikastikkeella
 
 
Joten annetaan hyvän kiertää! Pikku-tontulle lähti suuri kirjekuori täynnä pikkujouluyllätyksiä
 

Löysin kirjamessuilta vanhanaikaisen, pöydälle tai hyllylle laitettavan joulukalenterin, joka esittää Rothenburgin kaupunkia Etelä-Saksassa. Paikka on minulle tuttu ja tärkeä lapsuudesta. Muistan sen yhtenä kauneimmista Keski-Euroopan pikkukaupungeista, muurien sisällä odotti ihana tunnelma. Olen myös kokenut Rothenburgissa yhden voimakkaimmista ukonilmoista koskaan, ja taisin silloin ymmärtää mitä todella tarkoittaa rajuilma. Keskiaikaisten paksujen rakenteiden suojassa oli kuitenkin turvallista
 

Marraskuun hämärässä päivänvalokaan ei tunnu riittävän kuvien valaistukseksi. Nämä kuvat on kuvattu ulkoilman valossa vaikka ovat jääneet hämyisiksi. Olen aiemmin muistanut samaista pikku-tonttua varjoteatterihahmoilla ja ajattelin, että joulua odotellessa voisin lähettää muutaman hahmon lisää!
 
Kuusiherra (vai rouva?) muistutti minua Vilijonkasta


Kuninkaita ja tietäjiä itäisiltä mailta... miten olisi kuningatar itäisiltä mailta?

 
Itäisillä mailla asuu velhoja ja tietäjiä,
ainakin varjoteatterimaailmassa
 

Vanhoja varjoja taas asuu useissakin paikoissa..
tämä satujen kireää kansankynttilää muistuttava hahmo sai inspiraatiota vanhasta venäläisestä Baba Jaga-sadusta, ja sen saavuttaman suosion takia tein tämän hahmon nyt toiseen kertaan


Kiinnitin varret hahmoihin ja näin niistä tuli valmiita seikkailijoita tarinoiden maassa!
Muutama kortti ja kirjekin kuoreen sujahti, nyt toivotaan vaan että paketti pääsee ilahduttamaan pikku-tonttua mahdollisimman pian!
 
Ohjeet varjoteatterihahmojen tekemiseen täällä
 

Kuvat/Photos & Copyright: Liisa´s Wonderland. All rights reserved.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti